HOE WERKT HET?

Kundalini yoga werkt direct op zowel je zenuwstelsel als het klieren systeem, waardoor je het effect van de oefeningen meteen aan de lijve ervaart. Naast de lichamelijke effecten, van het rekken van de spieren, het versneld afvoeren van gifstoffen en diepe ontspanning, kan kundalini yoga inzicht geven in emotionele blokkades en angsten. Je wordt je bewuster van je acties en de gevolgen die je onderneemt. Met het aangeleerde bewustzijn kun beter communiceren en je helpen bij:

Het helpt bij

  • Het herkennen en verminderen van stress
  • Het toenemen van de fysieke en mentale flexibiliteit
  • Het in balans brengen van het zenuw- en klieren stelsel
  • Het verbetering van persoonlijke communicatie
  • Het stimuleren van creativiteit en persoonlijke ontwikkeling

Voor wie is het bedoeld?

Kundalini yoga kan door iedereen beoefend worden. Als beginnende leerling, kun je zo snel gaan als jouw lenigheid en uithoudingsvermogen aankunnen. Probeer 1 - 3 lessen per week te nemen en 1 workshop per maand zodat je een stevige basis creëert voor een doeltreffend programma dat voldoet aan jouw behoeften, bestemming, capaciteit en levensstijl. Draag losse kleding tijdens de les en zorg dat je voldoende water drinkt. Heb je lichamelijk of geestelijk een beperking, bespreek deelname aan yoga dan eerst even met je huisarts.

Het helpt bij

  • Je eigen Grenzen herkennen

    BETER OM KUNNEN GAAN MET UITDAGINGEN 

  • Het tegengaan van slapeloosheid, hoge bloeddruk en cholesterol en PMS       
  • HET TEGENGAAN VAN DEPRESSIVITEIT     
  •  EEN DRUK HOOFT RUSTIG MAKEN

PRAKTISCH om te weten

Officieel duurt een les 1,5 uur. Maar de lessen die ik nu geef zijn gemiddeld z'n 60 á 75 minuten verschild per locatie en vraag. De les bestaat uit de volgorde volgorde :Een moment voor jezelf ( meditatie), uitleg thema, houdingen en ontspanning .


         'Niets is altijd het zelfde, alles veranderd altijd'!


Probeer 1,5 tot 2 uur niets te eten voor de yoga sessie. Mocht je echt wat willen eten, neem dan wat fruit zodat je volledig  van de yoga sessie kan genieten en de veranderingen die je in beweging breng fijn bij je geïmplementeerd kunnen worden.